Tystnad, Oro och Känslor

Vaknar en regnig dag av oro...
Känner din närhet och värme bredvid mig men de lugnar mig inte...
Dina andetag är tunga och ljudet från ditt hjärtas slag dämpas av regnet utanför fönstret...
Regnet slutar och tystnaden sänker sin slöja över de mörka rummet...
Tankarna tar över och jag känner hur tårarna bränner bakom ögonen...
Känner hur andningen blir tyngre och hur hjärtats slag blir färre för varje sekund...
Jag sätter mig upp i sängen och inser att valet inte är mitt...
Valet har redan gjorts...
Jag vet att du kommer förlåta mig med tiden...
Tårarna rinner ner från min kind när jag öppnar dörren och tar ett steg ut...
Jag vet att vägen jag väljer kommer vara tuff...
Älskar jag dig väljer jag att gör de som är bäst för dig...
Med ett tungt hjärta stänger jag dörren och går min väg.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Kallas:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0